vėl pasiėmiau vyti juostą su kortelėmis, ir vėl įsimylėjau šitą audimo būdą. dėlioji raštą, narplioji siūlus, kažkaip sukaišioji į tas korteles, o tada - tik pim-pim-pim, suki jas ir gaunasi gražiausi raštai, - man kaip koks stebuklas atrodo. toks, mano stiliaus stebuklas, - kuris yra tiesiog mechanika: truputis žinių, supratimo, ir voilà! - kuo gražiausias rezultatas su minimum pastangų. nuotraukoje - to įrodymas: mano pasižaidimai, beveik nemokant ir nesuprantant, ką darau. taip, krašteliai netobuli, primušimas netolygus, bet jūs pabandykit pažiūrėję du youtube'o video panašaus grožio rinktinę juostą išausti!
dar šitas audimo būdas man patinka, nes paprastai audžiu vakarais arba priešokiais, t. y. kai negaliu susikaupti, esu pavargusi, arba viena akim prižiūriu, kad A. plastilino nevalgytų, ant užuolaidų nepieštų, šiukšlių dėžės nekraustytų, katės nekankintų. tik metimui ištaikau ramią valandėlę, kai galiu susikaupti, o jau tą pim-pim-pim patį audimą galima kad ir pusiau užsimerkus varyti. na, iš tiesų neužsimerkiu, nes įdomu žiūrėt, kas gaunasi. ir nesigauna man vienodas raštas, nes pernelyg įdomu: o kas bus, jei korteles suksiu ne keturis kartus į priekį ir keturis atgal (4+4), o 7+7? o jeigu 4+3+2? o 3+5+1? o tada bėgu A. nukelt nuo spintelės, ir grįžus jau nepamenu, į kurią pusę sukau korteles. o pasižiūrėjus ne visai dar suprantu. ir vėl viskas susimaišo.
nu bet įrašas ne apie tai. kadangi tokių juostų audimas reikalauja šiokių tokių pradinių žinių, dalinuosi savo konspektėliu. jis darytas pagal nuostabų video: štai šitą. ten ne tiek video, kiek prezentacija, viskas surašyta vokiečių ir anglų kalbomis ir labai labai gerai pavaizduota animuota grafika. kas suprantat - žiūrėkit video ir toliau neskaitykit. o jei jau visai visai nesuprantat - galit pasiskaityti mano konspektą, o tada vis tiek pažiūrėkit video.
S + Z
Metimas (Warp Threading)
Visų pirma, kortelės turi kryptį. Kartais ta kryptis nurodoma rodyklėmis į kairę arba į dešinę, kartais - raidėmis S ir Z, kartais tiesiog RL ir LR. Tai kryptis, kuria į skylutes veriami siūlai. Jei suvėrus siūlus, žiūrint iš audėjo perspektyvos, susidaro įstrižainė iš dešinės į kairę (kaip Z raidės įstrižas brūkšniukas), tai kryptis vadinasi Z. Jei iš kairės į dešinę (kaip S raidės viduryje) - S kryptis.
Jei į kortelę veriamos 1 arba 2 spalvos, tai į kryptį galima nekreipti dėmesio, ją paprasčiau sureguliuoti vėliau, jau ant staklių. Jei 3 arba 4 spalvos - būtina žiūrėti jau metimo fazėje.
Šita ir kitos schemos paimtos iš to nuostabaus video |
Kortelių pasvirimas (Tablet Slant)
Priklausomai nuo to, kaip suverti siūlai, kortelės pasvyra į vieną arba į kitą pusę. Z suvėrimas sukuria kortelės pasvirimą S forma. S suvėrimas - Z forma. Taip, priešingai. Taip, painu.Kortelių apvertimas (Flipping a Tablet)
Apverčiant kortelę pasikeičia jos kryptis iš S į Z arba atvirkščiai. Skylučių pozicijos nesikeičia.
Kortelių sukimas (Turning a Tablet)
Kortelės sukamos į priekį (forward) arba atgal (backward). Į priekį - tai nuo savęs, atgal - į save.
Raštą kuria tas siūlas, kuris sukimo metu atsiduria viršuje.
Float reiškia, kad metmenų siūlas išlieka viršuje ilgiau negu vieną sūkį, nes nėra prispaudžiamas ataudo. Taip pasidaro keičiant kortelių sukimo kryptį.
Susivijimas (Twist)
Šita vieta mano mėgstamiausia.
Kortelės pasvirimas + sukimas = siūlo susivijimo kryptis
Z pasvirimas + sukimas nuo savęs = Z susivijimasZ pasvirimas + sukimas į save = S susivijimasS pasvirimas + sukimas nuo savęs = S susivijimasS pasvirimas + sukimas į save = Z susivijimas
Grafiškai tai atrodo taip:
Skylučių pozicija (Hole Positions)
Skylučių numeracija - tai siūlų suvėrimo seka. Padeda orientuotis darant metimą, sekant raštą ir sukant korteles. Svarbi yra seka, eilės tvarka, o ne atskiri skaičiai. Tų numeracijų būna įvairių:
O dabar eikit žiūrėt video.
Komentarai
Rašyti komentarą